NOWOCZESNOść Z TRADYCJAMI - SIEć SKLEPóW GAMA

Sklepy „Gama – Tradycyjnie dobry wybór” to ogólnopolska sieć sklepów rozwijana wspólnie z naszymi Partnerami w ramach projektu PSD, który cechuje  przede wszystkim partnerskie podejście do biznesu na wszystkich płaszczyznach współpracy. Grupa PSD powstała w 2008 roku, a od 2011 wspólnie z Partnerami rozwija sieć sklepów Gama. Mamy gotowy i sprawdzony pomysł na biznes z wypracowaną formułą dla wszystkich formatów powierzchniowych. Dzisiaj grupa liczy ponad 671 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce z czego ponad 300 funkcjonuje już pod logo Gama i cały czas otwierane są kolejne placówki. Średnia powierzchnia sklepów to 169 m2.

Placówki sieci są to w większości sklepy osiedlowe zlokalizowane blisko zamieszkania klientów – oferujące szeroki wybór produktów świeżych. Sieć sklepów Gama Tradycyjnie Dobry Wybór została uznana za Odkrycie Roku w „Trzynastej edycji Ogólnopolskiego plebiscytu oceniającego popularność marek i jakość świadczonych usług” i otrzymała Tytuł Laur Klienta – Odkrycie 2017 w kategorii sklepy osiedlowe i Convenience.

Od 2016 rozwijamy produkty Marki Własnej Gama. Są to produkty zwiększające sprzedaż, kształtujące opinie o sklepie i budujące marżę. Produkty zostały wyróżnione  Laurem Konsumenta/Odkrycie Roku 2016 oraz brązowym Laurem Klienta w roku 2017 w kategorii Jakość produktów marek własnych.

 

Stosujemy szereg rozwiązań które podnoszą wygodę i komfort dokonywania zakupów w naszych placówkach między innymi:

  • Szerokie ciągi komunikacyjne ułatwiające dokonywanie zakupów
  • Intuicyjna ekspozycja towarów, rozmieszczenie  oraz  czytelna komunikacja
  • Stoiska tradycyjne z mięsem i wędlinami i profesjonalną obsługą
  • Parkingi przy większości sklepów

Wprowadzamy usługi dodatkowe prowadzone na terenie placówek takie jak:

  • Terminale – realizacja płatności kartą
  • Moje rachunki
  • Doładowania
  • Opcja cashback
  • Usługi lotto
  • Bistro z hot-dogami

Średnio sklep posiada w swojej ofercie około 6000 indeksów.  Dystrybutorem strategicznym jest firma  ECD która realizuje dostawy do sklepów z 11 Centrów Dystrybucyjnych.

Posiadamy bardzo szeroki pakiet szkoleniowy skierowany do kierowników oraz pracowników  sklepów. Do szkoleń dedykowany jest  trener i specjalista od produktów świeżych, którzy stale pracują ze sklepami. Dodatkowo od 7 lat realizujemy  Program Rozwoju Kadry Menadżerskiej – na bazie dwu dniowych szkoleń warsztatowych dla kierowników sklepów Gama.

Bardzo silna konkurencja ciągle motywuje nas do działania i poszukiwania coraz to nowych rozwiązań które wdrażamy na terenie naszych placówek. Oprócz standardowych działań promocyjnych takich jak gazetki, ulotki, bilbordy prowadzimy wiele akcji i loterii konsumenckich oraz   rozwijamy nowoczesne narzędzia marketingowe:

  • Aplikacja mobilna. W marcu uruchomiliśmy aplikację mobilną Gama Tradycyjnie Dobre Zakupy. Jest to innowacyjne narzędzie marketingowe które ma za zadanie uzupełniać nasze standardowe działania. Pozwala na personalizację wiadomości oraz zapewnia natychmiastowe dostarczenie komunikatu na przykład o promocji, konkursie czy nowej ofercie gazetkowej. Dzięki niej nasi klienci mają dostęp do najnowszej oferty Sklepów Gama. Są zawsze na bieżąco!!!
  • „Audiomarketing” to bardzo efektywne i świadome oddziaływanie na klienta, taki rodzaj terapii muzycznej w celu stworzenia specyficznego, sprzyjającego klimatu w miejscu sprzedaży. W połączeniu z przekazem spotów reklamowych -  ma duży wpływ na podejmowane przez klienta decyzje o zakupie towarów. Rozpoczęliśmy bardzo aktywne działania promocyjne z wykorzystaniem tego nośnika promocyjnego który posiadamy w naszych sklepach czyli radia internetowego . W ciągu miesiąca emitujemy około 15 różnych komunikatów promocyjnych oraz informacyjnych.
  • Sklepy Gama prowadzą i aktywnie rozwijają firmowy fanpage. Fanpage jest dla wielu użytkowników pierwszym źródłem informacji o lokalizacji i godzinach otwarcia sklepu. To bardzo dobre miejsce do informowania potencjalnych i obecnych klientów o aktualnych promocjach, ofertach specjalnych oraz o ewentualnych zmianach w godzinach otwarcia sklepów

Czynnie uczestniczymy w życiu lokalnej społeczności. Od trzech lat wspólnie z fundacją DKMS w ostatni weekend maja organizujemy Dni Dawcy Szpiku Kostnego w sklepach Gama. Jest to akcja poprzez którą budujemy interakcję z lokalnym środowiskiem i staramy się czynnie pomóc osobom walczącym z tak ciężką chorobą jaką jest białaczka.

Od początku roku rozpoczęliśmy nową ogólnopolską  akcję wizerunkową „Gamuś Bawi i Edukuje” pod hasłem  „Bezpieczeństwo na drodze”. Maskotki Gamusia odwiedzają dzieci w przedszkolach i z wykorzystaniem specjalnych elementów edukacyjnych takich jak znaki, przejścia dla apieszych - uczą jak dzieci mają zachować się na drodze. Chcemy edukować naszych milusińskich aby świat zewnętrzny był jak najbardziej bezpieczny. Na zakończenie spotkania Gamuś obdarowuje dzieci malowankami – w których w sposób prosty i przyjazny uczy podstawowych zasady bezpieczeństwa na drodze. W wielu przedszkolach do naszej akcji przyłączają się także policjanci z lokalnych komend.

 

Ilość zatrudnionych osób w sklepie  zależy od wielkości placówki np.

W sklepie od 100 – 200 – średnio od 6-8 osób

W sklepie od 200 – 300 – średnio od 10-12 osób

W sklepie od 300 – 500 – średnio od 15-20 osób

W sklepie od 500 – 1000 – średnio od 20-30 osób